Saturday, April 30, 2011

going home tomorrow

tomorrow will be my flight going home...........i dont know why..........i doesn't seem to be soo excited to go back home..........i dont know why.........its like my mind n heart is empty..........it feels like it doesn't matter whether going home@not..........going home with him..........n that my only chance to be near to him.........coz i know......after diz, we will be a part..............he will never want to go out with me again.........what a pain that i have to bare.......

omma n appa..........i'm coming home tomorrow............hope all of u will be happy..........i know i'm not such a good daughter in da family.............always bring troublesome to both of you......i hope bang long also could be happy for me...........as a brother, i know i always make him headache with me..........coz i have a fren who dizzy thinking about the siblings problems.........seeing my fren like that, now i know bang long also could be like that as i always bring the problems to da family.........

sorry coz being such bad daughter among all...........making u guys all worried about me n my behavior..........i know, i done bad things behind u all..........like a wild girl..........i'm really sorry.........that makes me sometimes guilty to go back home.........coz i'm afraid that i'll bring other problems..........making u guys worried again n again..........hmmmmm

Thursday, April 28, 2011

penghargaan buat teman2


assalamualaikum.......post kali ni dedikasi buat teman2 ku yg selama ini telah berjuang bersama ku........

wlupn seharusnya lepas exam aku berasa gembira kerana bebas dr tekanan study, tp hakikat nya aku ditimpa kesengsaraan jiwa n perasaan akibat putus cinta.........mmg ramai yg kata, pts cinta je kot........bg org lain mgkn ini perkara kecil, tp tidak bg aku.............pd aku cinta bkn stkt mainan perasaan, tp lebih dr tu.............cinta adalah satu kehidupan.........perkara yg plg indah di dunia adlh cinta, n perkara yg plg menyakitkan di dunia juga adlh cinta............

sesetengah org mgkn bleh melupakan cinta nya begitu saja..........lain org lain cara nya.............bgtu juga dgn diriku...........bkn mudah utk aku melupakn sebuah cinta...........sepjg bbrpa hr ni aku kemurungan, kesedihan, rs mcm merana sgt2............aku hmpir lupa diri aku yg sbnr..........hmpir hanyut dlm arus kesedihan............tp kwn2 aku dtg menyelamatkn aku dr trus hanyut dlm arus ini...........

mse aku sdg hangat brcinta......aku jrg kuar ngn korg..........jrg spend mse lepak2 ngn korg..........msti korg terasa hti ngn aku.......tp ble aku ditinggalkn mcm ni.......jatuh smpai xmampu bangun sndri........korg dtg tolg angkatkn aku.........saat2 aku menangis, korg dtg lapkn air mata aku yg dh mcm air terjun........korg wat lawak ble aku muram, wlupn aku xketawa ckit pun malahan brtmbh2 nangis, korg ttp gak wat lawak tu.........

korg bg smgt kat aku.......nasihat mcm2 lg..........hr2 aku kne dgr khutbah cinta dr korg sume...........huhuhu wlupn pd mula nya amat pyh utk aku menerima hakikat yg brlaku............tp disebabkn da kne bsuh otak ni hr2, aku sedikit sebyk bleh menerima kenyataan yg aku telah ditinggalkn...........mmg pedih sgt2 aku rs.............smpaikn aku menangis kat court futsal tu xmalu2 ag da..........nsb baik kuar air mata je, klu kuar bunyi wat malu aku je...........

buat abang2 n akak2 sekuliah sekalian, trime ksh byk2..............korg g sane cni, aku ikt jgk...........blik pg2 buta pun aku ikt jgk.............nsb ade korg sume jaga aku spjg mse ni.............klu xde korg, ntah apelah jd ngn aku.................mgkn aku akn wat perkara yg bodoh n yg xsepatut nye.........trime ksh tmnkn aku pg mkn, tmnkn aku pg bli brg, tmnkn aku g jln2...............klu korg xde, sume nye aku kne g sndri sorg2.........tmbh ag ngn jiwa trluka ntah apelah akn aku buat........

korg sume da mcm abang long n kak ngah aku kat rmh tu..........sume ni aku xdpt pun kat rmh.........mgkn sbb dieorg anggap aku msh kcik, n xtau ape itu cinta............jd dieorg xdedahkn kat aku pun..........n mgkn dieorg xde pengalaman mcm aku ni..........dgn pengalaman yg korg sume ade, n korg ceritakan kat aku..........aku rs betapa dunia ni luas...........rs mcm xnk balik.........klu balik aku xdpt pengalaman yg aku ade skrg.........(^_^)

mgkn sbb tu aku ni lmbt nk matured.........hehehe ape2 pun trime ksh kat korg sume..........kerana mengajar aku jd matured........jgn ajar aku plik2 tau........siap arr korg....kikikiki xlme ag nk abs dh.........aku msti rndu kat akak2 n abg2 ni sume..........kdg2 aku rs ade hikmah nye jgk ble aku jd stdnt plg muda dlm kuliah............n aku sgt bgga ade kengkawan yg prihatin yg dh jd mcm kakak n abang pd aku.........

aku rs da pnat da dgn cinta...........sbb da brkali2 aku dikecewakn oleh cinta........tinggalkn oleh org yg sgt aku cintai.............sbnr nye aku da set dlm mind aku n hti aku..........andai aku jth cinta lagi slps dikecewakn dlu, aku akn jd kn ia sbg yg terakhir dlm hidup aku.........aku akn setia hanya pd die je...........n menyayangi die je.........tp aku sgt xsgka, prkra yg same trjadi lg...........aku dikecewakn n ditinggalkn oleh cinta...........mgkn sbb tu kali ni aku terasa sgt2 sedih n kecewa.......smpaikn aku xbleh nk terima hakikat yg sbnr..........

mgkn mse nye da tiba..........utk aku berubah mnjd diri aku yg lain..........bkn diri aku yg skrg.......aku nk ttp pntu hti aku serapat2nya..........sbb klu ia renggang, mudah utk aku buka peluang utk org msok n akhir nye aku jgk yg akn dikecewakn.........aku nk melupakn erti cinta........mgkn aku akn cmburu melihat org lain@melihat die bhgia brsama org lain..........tp aku tau n sedar aku kne terima hakikat tu.,......aku kne jd seorg yg kuat terutama hati aku ni yg sgt lmh lmbik.......

aku tau sume ni akn memakan mse..........die....mane mgkn utk aku lupakn........aku tau hati aku yg sbnr, n aku xmampu menipu diri sndri.........memang....smpai skrg aku msh sgt syg kn die........cintakn die......n trsgt rndu akn dirinya........tentang die pulak??......aku xtau adakah die juga msh mempunyai rs sprti yg aku rs.........mgkn ya@mgkn tidak...hanya die je yg tahu.........

tentang perasaan ni........aku nk smpn baik2 dlm kotak hti aku.........sbb aku tau ape yg aku dh set sblm ni...........wlupn pengakhiran nye adalah perpisahan, aku nk smpn perasaan ini.........jodoh prtemuan ditangan Allah........kte hanya merancang, Allah yg menentukn...........ckup laa ini yg terakhir buat ku...........yg lain aku serah kn pd Allah........klu mmg jodoh kteorg, pasti akn brsatu jgk nnt......

skrg aku nk tmpukn dgn krjaya aku...........aku harus menyibukn diri aku dgn krje.........kerja akn membntu aku utk mengalihkn fikiran aku drpd brfikir ttg kekecewaan n luka yg aku alami............biarlah otak aku n fizikal aku pnat dgn krje drpd penat memikirkn ttg cinta yg xkesampaian..........sekurg2 nye krjaya akn memberikn aku pulangan........smga setiap ape yg aku krja kn akn diberkati............

skali lagi trime ksh wat kengkawan ye.........wlupn blik lmbt smpai pg, korg ttp jga aku ngn baik........bak kate korg, "tu br dewasa namanya....hahaha"...........bengong laaa.....;p nnt sem dpn jmpe ag tau kne plan btol2 utk alumni kte nnt.........adioszz(^_^)

Sunday, April 24, 2011

love sick!!!


when i miss you, i close my eyes and i can see that person better
i try to forget and erase, but i get reminded of that person more
i told myself a lie thinking that that person would come back
that person never said that he will be coming back, but all i can do is wait

the sin of loving that person a lot, the sin of loving you a lot
because of you, and because of sin, im sick of waiting
the sin of loving you more, the sin of missing you a lot
because of you, and because of sin, im crying with pain..like this

i told myself a lie thinking that that person would come back
that person never said that he will be coming back, but all i can do is wait

the sin of loving that person a lot, the sin of loving you a lot
because of you, and because of sin, im sick of waiting
the sin of loving you more, the sin of missing you a lot
because of you, and because of sin, im crying with pain..

breaking up is fast, but forgetting is hard
the love is painful, and i am hurt alone

did you have to leave that far away from me?
did you have to leave that far away from me?
i shouldve loved you with all my life, but you forgot me now like a heartless person
i should have loved you with my all, but now you live forgetting me

with all my life, the person that i love
that person only gave me tears and left
the tough love which i was hurt alone

the sin of loving you more, the sin of missing you a lot
because of you, and because of sin, im crying with pain..like this

everything is over now

i wish i could say..............i but cant............bg menjaga hati pihak yg lain.............aku hanya mampu berdiam...........menerima seadanya.............skt nye................xde sape yg faham.............i don't wanna be in this world again.........love always making fun of me..........as always.............i don't wanna trust love anymore.............coz i was born to be hurt by other with the thing so called love............

now everything is fake.........my fake smile......my fake laugh........i do it coz i don't wanna make my friends worried about me...........i don't know how to face this things........is't coz i always be patient that why people always leave me behind when they get bored?............its true when some people say..........the person that will hurt you the most, is the person that you love most.....

Thursday, April 21, 2011

seandainya lelaki tahu....~sebenarnyerr~



Andainya lelaki tahu.....
Apabila seorang perempuan jatuh cinta
lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.

Andainya lelaki tahu......
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata
itu bukan bermakna dia lemah
tetapi dia sedang mencari kekuatan
untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu......
Apabila seorang perempuan marah
memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
tapi percayalah, itulah maknanya
dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu.

Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh
tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang
semakin banyak pula pertelingkahan yang berlaku.

Andainya lelaki tahu.....
Apabila perempuan bercakap banyak
dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas
tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andainya lelaki tahu.....
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah
itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya
tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik
bukan untuk dirinya
tetapi untuk masa depan anda.

Andai lelaki tahu......
Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda
bukan bermakna dia tidak sayang
tetapi dia terlalu sayangkan anda
dan masih menganggap anda masih kecil
yang masih memerlukan sepenuh perhatian.

Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya
anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi
naluri keibuannya sangat kuat
dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.

Andai lelaki tahu......
Apabila perempuan merajuk
jangan kata dia mengada-ngada
dia bukan mahu dipujuk dengan wang ringgit
atau hadiah sedozen
tetapi cukup dengan perhatian
yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu......
Apabila perempuan jarang mengatakan 'i love u'
itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya
bukan hanya hadir dari kata-kata
tetapi juga melalui habasa tubuhnya.

Andai lelaki tahu.....
Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu
dia benar-benar meksudkannya
apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.

Andai lelaki tahu....
Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu
jangan percaya kata-katanya
kerana dia hanya mahu menguji kamu
dia mahu lihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya
walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya.

Selagi dia dengan kamu, percayalah....
walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya
tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.

Andai lelaki tahu.......
Apabila perempuan menjadi degil
dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
tapi dia mahu melihat
sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya.

Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut
Andai kena caranya
jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.

Andai lelaki tahu....
Apabila perempuan berkata
"tolong tinggalkan saya"
dia tidak bermaksud menyuryuh anda pergi selamanya
dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja.

Apabila dia kembali tenang
percayalah dia akan emncari anda semula
itu tandanya dia benar-benar menyintai anda
perempuan sukar untuk mengawal perasaan
dia terlalu emosional
tapi dialah yang paling menyayangi anda
dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.

Andai lelaki tahu......
Sememangnya Allah mencipatakan perbezaan lelaki dan perempuan itu
dengan perbezaan tersendiri
tetapi sekiranya mereka saling memahami
mereka akan saling melengkapi dan penyempurnakan.

Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali
disebalik air matanya
tersimpan seribu satu kekuatan
yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya.

Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah
tapi dia punya kekuatan tersendiri
yang mampu menggoncang dunia
dan mungkin mampu pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya.

Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda
dan membuatkan hidup anda lebih sempurna.

Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu
yang terbaik untuk anak2 anda.



sumber : blog syeragh

wanna know 2 : masalah 'kaki makan'

setelah membaca surat khabar lama.....sy trbaca article ni.....saje nk share2 sbb tgh boring ni dok kat rmh....hhuhuhu

memiliki bentuk badan menarik sememangnya diidamkan oleh setiap insan. Namun masalah perut buncit merupakan satu perkara perlu dielakkan lebih - lebih lagi bagi anda yang 'kaki makan'..(mcm sy laa tu)....hehehe Jadi amalkan tips ini:

1) Minum bayak air
Perut penuh disebabkan penyimpanan air, kurangkan masalah tersebut dengan minum lebih banyak air. Ia akan mencairkan kosentrasi sodium dalam tubuh dan meningkatkan pengeluaran air dari sistem perkumuhan.

2) Makan perlahan-lahan
Amalkan makan dengan cara duduk dan kunyah makanan dengan perlahan. Makanan yang tidak dikunyah dengan betul, tidak dapat dicerna dan menimbulkan banyak gas.

3) Kurangkan garam
Terlalu banayk garam hanya akan menambahkan lagi sodium dalam tubuh dan melambatkan pengeluaran air keluar dari sel. Akibatnya, perut terasa penuh dan buncit.

4) Elak sembelit
Untuk merangsang isi perut, tingkatkan pengambilan makanan berserat seperti buah-buahan dan sayur-sayuran.

5) Senaman
Senaman atau melakukan sedikt aktiviti olahraga akan membantu menggerakkan cairan dalam perut dan keluar sebagai peluh atau dibawa ke hempedu untuk keluar sebagai air kencing.



....sekian tips untuk hr ni....(^_^)

Tuesday, April 19, 2011

exam day 4 & 5 : retail&techno

ehem3....disebabkan sibuk mengajar kwn2 utk 2 paper terakhir, sy jd xsmpt nk update blog.......skrg da abs exam da..ske nyerrrr!!!!


exam day 4 : pengurusan peruncitan & francais

exam ni bleh thn mencabar jgk nk menjawab nye........tp sdey laaaa..........xsmpt nk jwb abs..........10mrkh kompom2 da hlg..........sbb xsmpt nk jwb nye pasal laaa ni......skt hti ble ingt balik...... 2 3 kali tmbh krts pun xsmpt nk abs kn.....xprnh2 jwb smpai 15 page......tu xtrmsok soklan yg xsmpt nk jwb ag tu......skln yg xsmpt nk jwb tu mmg xtau lgsg jwpn nye.....klu nk goreng jwpn tu bleh je guna imaginasi(as usual.....hehehe) tp mmg xsmpt....klu laa die bg mse tmbhn 15min, agak nye smpt laaa siap kot.....sdg kn org main bola pun ade mse tmbhn, nape laa exam xde........huhuuhu


exam day 5 : keusahawanan teknologi

ptg td br je elesai paper yg terakhir............kali ni smpt siap wlupn perenggan terakhir tu xsmpai 5 baris.....sadis btol laaa.......huhuhuhu kali ni pun geram.......sy tau jwpn utk skln tu.......skln2 yg sy jwb tu mmg yg sy trget jd sy tau laa jwpn nye........mslh kali ni plak xtau mcm mane nk explain jwpn tu......dh laaa nk explain pun pening, tercarik2 plak cnth nye.......mmg pening arr......sbb nk yg berkaitan ngn teknologi tu.....sy ni plak xpeka pun psal teknologi2 ni........hadoyai2 tp xpelah, berserah je laaa skrg....sbb exam pun da abs.......~the end~



skrg mse utk enjoy stlh lme menahan diri dr meng'enjoy'kan hidup ni....hahahahaa nk wat pe ekk........movie??......ronda2????.......window shopping????..........g picnic????.........xtau nk buat ape.........yg pntg kte tdo dlu ye....hehehehe daaaa~~


Sunday, April 17, 2011

rahsia diriku

hari ni sy nk bercakap ttg rahsia diri sy.....hahaha mcm laa rahsia sgt2.....;p ni berkaitan dgn wrne kegemaran sy, tarikh lahir sy n sebagai nye........sy sgt2 ske wrne biru wlupn skrg mcm nk trsuke kat hijau namun wne biru tetap dihati sy.....go blue!! hahaha

BIRU
Setia pada pasangan, pandai menyimpan wang, kuat kemahuan, suka berterus-terang, jujur, cekap memberi maaf dan tegas.

Warna ini melambangkan ketenangan yang sempurna. Mempunyai kesan menenangkan pada tekanan darah, denyutan nadi, dan tarikan nafas.

Biru tua
Warna ini melambangkan perasaan yang mendalam.
Sifat : konsentrasi, kooperatif, caedas, kejujuran dan patriotik
Pengaruhnya : tenang, bijaksana, tidak mudah tersinggung, ramai kawan

Biru muda
Warna ini melambangkan kesungguhan cita-cita dan penuh keazaman.
Sifatnya : bertahan, pelindung, tidak berubah fikiran
Pengaruhnya : keras kepala, teguh, sering bangga diri, berpendirian tetap

Jika anda suka warna biru (sy sgt menyukainya), anda tergolong sebagai pemurung( oh!..yeke??) dan selalu bertindak pasif dalam banyak hal. Anda selalu mendapat kesulitan dalam pergaulan. Begitu juga dalam bercinta kerana anda lebih cenderung menyembunyikan perasaan.

Mengikut perngiraan tarikh lahir, sy kira-kira dapat no. 4.........no.4 mewakili unsur kayu.....no.4 jugak adalah org yg KONSEVATIF...

Konsevatif
- golongan ini sgt peka n traditional
-mereka sukakan arahan n sesuatu yg rutin
-mereka hanya bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yg patut mereka lakukan
-mereka suka bkrja keras n bersungguh2 melakukan sesuatu krja secara bersendirian
- mereka mudah trtarik dgn aktvt luar & merasai prtalian alam sekitar
-mereka berupaya utk brsabar, tekun & adakalanya dianggap degil
-mereka harus bljr utk lbih flexsibel & brsikap lbih baik trhadap diri sndri

~ WANITA AIR ~

Wanita air terdiri daripada mereka yang lahir di bawah zodiak Cancer(22 Jun-23 Julai), Scorpio(24 Oktober-22 November) dan Pisces(20 Februari-20 Mac).

*Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju.
*Mereka ini dipandu oleh perasaan hati dan mempunyai sifat mudah bersimpati, berdaya imaginatif, sentimental, mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan berhati-hati.
*Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang-orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan.
*Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri.

Wanita berunsurkan Air
Air sifatnya bersih dan suci, sejuk, nyaman serta menghilangkan dahaga. Air juga sifatnya mencambahkan benih, menyuburkan serta menyegarkan. Wanita bersifat air mempunyai ciri-ciri seperti berikut:

* Menghidupkan hati suami menjadikan suami sentiasa bersemangat.
* Mengambil berat tentang suami dan kebajikan anak-anak serta tidak membiarkan anak-anak hanyut dibawa arus hidup.
* Hatinya bersih serta boleh membahagiakan suami dan anak-anak.
* Menenangkan hati suami bila si suami menghadapi masalah.
*Sangat romantis
*Mudah menangis


haaa...cukup la tu kot.......agak2 same tak ngn personaliti sy???


Friday, April 15, 2011

loving myself first

its been awhile now since the last time i meet him........i feel soo happy coz i'm able to see him today........soooooo haaappppppppppppppyyyyyyyyyyy.....hehehe to see his smile, his cute face........to hear his laugh again.......makes me charmed...(^_^)

seeing all thing like that makes me decide about something........i've thinking about it lately......thinking very deep about it.......i decide to let the problems stay behind me.....i need to love my self first before i love someone else......that's what a friend of mine teach me about.....

meeting a mate is in the hands of god......we as human have no power on it.......but we can make efforts on it.......meeting with him is my fate......fall in love with him is my destiny.......but the future no one knows all about it except for Allah......so what happen after this is other things......

of course i'm hoping to be with him forever.......but i not gonna push it all in that way.....if Allah allow me to, n if there is jodoh, everything will be as it will be......its up to Allah now to decide what is good for me.......i feel that i have do what i should do.....

from now on i'm not gonna push things and make other pressure about me......i lets it flow as what it should be......n it doesn't mean that i'm leaving him.......i'll always be there if he needs me.......coz i really love him soo much.....miss him soo much.......n that feeling of mine, i'll keep it in my heart......

i'll not talk about it everyday anymore......its enough now that only me know how i really feels about him......its enough that i know i love him n he loves me too......if that feelings is really mean to be for us, we can feel it each other without saying any words......

i wanna be matured now......dont wanna act rashly anymore.......i learn that things always need times even though times never waiting for us......jika dia memang jodoh sy, walau ape2 pun yg terjadi, wlupn trpisah jaoh mane skali pun, Allah psti akn satukn sy dgn die jgk....jika die bkn jodoh sy, sy serah kn sje semuanya pd Allah......

i would like to thanks to all my friends that have help me to proceed with my life........without them maybe i could control myself of course.......i could set aside my problems n my sadness for awhile because of them...........even i'm not telling them the problems that i face, they could see it through my actions........they even accompany me n always be there when i need them......thanks a lot to MAMA, ATEMA, HANA, SEHA n FATHIN for making my life more meaningful.....go GURLZ power!!!......hahahaha


Thursday, April 14, 2011

sorroful day 3: hypocrisy

the sadness inside me still there even if i try to forget about it......... I've try but i still can't......each nite i'm crying n crying till i fall as sleep........the next morning i'll get headache with my eyes red n shrinking..........i call my old best fren to express my feeling of sad coz it like burdening my soul.......she teach me about being hypocrite to my own self.......juz pretend to be happy in front others.......pretend there's nothing happen in my life............pretend to be there nothing to worry about........be a HYPOCRITE person gurl!

i'm trying my best to be that..........even though its really hard for me to do it.........i feel like i'm lying to myself as in the mean time i know my heart is really2 hurt..........i saw him going out with other girl just the two of them, even that girl is his classmate........of course i'm jealous.......coz i walkout ALONE at that time........but my tongue just couldn't say anything........it juz silence.......even my deep inside my heart i'm crying soo hard..........how could he do that to me?.......why he kept giving me difficult test like diz?........keep hurting my feeling willfully?

now i'm lying to myself........telling my self nothing is happen........nothing to worry about.........nothing to be sad about..........even my heart is bleeding..........i smile even its soo sad inside.........i laugh even its soo pain inside...........waaaaAAAAAA..........ITS REALLY HURT BEING A HYPOCRITE............now i'm crying again........shit!




Wednesday, April 13, 2011

sorrowful day 2 : being left alone

now my heart feel really hurt........as if it will break a part...........how come its easily for him to say like that...........'i cant make your day happy from now on, that why i left you'.............as easy as that.........doesn't our love before mean anything to him?........if so then why its easily for him to say like that?........if before he can make my day so sweet and happy, then why not now?

man always like that........if they want, they will get to us.......if they doesn't want anymore, they left us just like that........its like we are not valuable to them anymore.........why are men like that?????........oohhh, its really hurt now.......how far can i bare this kind of feeling?.......its hurt even more now........he have forget our days before........he forget about his sweet talk........he forget everything that he says when he was happy with me.......

its has been the third time now.........i wanna cry..........n wanna cry even more..........i feel like wanna shout to the world........why do thing like this happen to me?.......n it has been the third time now.......am i not eligible to fall in love n being in love?.......love always making fun of me..........come when i'm sad....making me happy.......n left me when i'm happy......n make me sad.....again n again.........

i hate being like diz......played by feelings.........stop making fun of me ok!!........i hate it.......i'm a humankind..........i have feelings........i have heart........i know the meaning of sadness..........i know the feeling to be left alone.........u said that u will never leave.........coz other people always leaving u..........now ur eating ur own words.........u leaving me now...........n what is THAT?.....are u a humankind or not........dont u have any feelings???

now i have to bare the sadness again n again n again..........the story keep circulating.......likes its will never be end......


Tuesday, April 12, 2011

exam day 3 : keusahawanan sosial

pg td exam keusahawanan sosial.......nk tau x, byk jgk skln past year yg kuar.....kteorg plak x expect yg past year tu akn ulang ag....hadoi geram btol....rs td jwb mcm gune common sense je.......xpelah,bnde da brlalu da.....mls nk pikir.....

yg lawak nye adi trtdo time exam........ble lecturer yg jga tu kejut kn, bleh xplak die xsdar...ssh btol nk kjut kn die....smpai dua org lecturer yg kejut kn..adi...adi....ngntok sgt2 ke?...kesian tgk die....ntah die abs ke x jawab td....ish2...ssh btol ble ade Albert Einstein ni.....hehehe

k lah, nk stdy retail plak.....ahad ni exam reatail...chaiyok3

Monday, April 11, 2011

exam day 2 : perancangan kewangan

hohoho.......hr ini trsgt lah teruk.........paper financial planning........skln die mmg gler punye SUSAH laaa........bikin kepala ni pusing2 je.......hadoi dlm 75 skln tu, yg sy btol2 tau jwpn die xsmpai sepuluh pun.........ape nk jd daaa.......yg lain tu ape ag........mmg ditembak hebat nye oleh senapang instinct sy.....ntah ape2 je jwb.......nsb je xbwk bom dadu........klu x, maybe da mcm org main jutaria je baling2 dadu........hohoho

menyedihkn lg, skt perut dtg plak da ditengah2 kegentingan memikirkn jwpn yg sbnr nye.........mmg kacau daun btol.....hlg kosentrasi nk pikir jwpn.......dh laaa jwpn mcm lbih kurg je....penat nk pk ape yg btol ape yg slh.......tkt sgt2 ni........dh laaa paper tu 100% depend dgn mrkh skln tu........klu dpt rndh abs laaa sume mrkh kene tarik jaoh.......pnat arr nk repeat klu mcm ni.....

bertawakal saje laa yg trmampu pd saat2 ni.......sbb bnde da berlalu da.......mane dpt nk ulang lagi.......skrg tgh stdy social entrepreneursip......hrap2 dpt laaa membntu ye.......slmt ulangkaji ye kengkawan2 sekalian.....(*_*)

Sunday, April 10, 2011

exam day 1 : keusahawanan strategik

hr ni td ade exam strategic entrepreneurship.........nsb dpt jwb sume cume ade skln yg xsmpt nk abs........smpt jwb separuh je........klu laaa die tmbh kn mse ckit je ag......rs nye dpt siap kot..........rs mcm nk pts je tgn td time menulis.........mcm xbrhnti2 je....mcm kereta api...tut tut

smpai pening kple buat exam tu.........ssh btol......ni pun tgh pening ag.....nsb da mkn ubt.......klu dpt dgr suara oppa ni seronok nye laa hai..........nk stdy tp kple trsgt laa pening....mata pun mcm xleh nk bukak besar2.........mkin sepet da ni.......sadis2.........esok ade exam final plak.......

k lah, sy nk g stdy dlu ye.......slmt ye sume......(^_^)

Saturday, April 9, 2011

sorrowful day 1 : Tears are falling


Tears are falling
It doesn't stop even if i wipe them away
You are flowing
Even if i try to erase you, it's embedded in me

You and the memories of you
I'll send it away in the wind
but because i'm a man, i laugh

I want to block the love's path
Cry and shout at you saying
That i had you
That you were my reason for living
Even if i miss you, i'll endure it
Because i have nothing else to give you
I'll send you away
Wishing for your happiness

I call your name
My heart cries out that one word
I swallow it with my tears
Even if i call, you're not here
My love, what should i do?
How could you leave without a word?
Even today, i'm hating you for abandoning me

I want to block the love's path
Cry and shout at you saying
That i had you
That you were my reason for living
Even if i miss you, i'll endure it
Because i have nothing else to give you
I'll send you away
Wishing for your happiness

Because I'm a fool that only looks for you
It’s ok, we loved before
we were happy before
although i would die
than to send you away
Even if i miss you, i'll endure it
Because i have nothing else to give you
I'll send you away
Wishing for your happiness


Friday, April 8, 2011

sila jgn baca-khas utk sy shja

post kali ni sekadar luahan hati sy saja.......sila jgn bc sbb mmg xinformative & xkn menarik minat anda utk tahu........tp klu nk bc jgk suke hti lah........seribu kemaafan diminta jika anda tidak berpuas hti dgn pembacaan post kali ni kerana ia sememang nye hanya luahan hti sy.....


ptg ni skali lg mcm smlm sgt2 pnas.....menyebabkn sy trpksa mndi......br lega rs bdn ble da mndi.....ntah knpe hr mood sy jd xbtol......kemalasan melanda diri .........sy sndri gagal mengawal diri drpd bermalas-malasan ni......fikirin sy trpikir 1 je.........sy nk sgt2 cntct die.......sgt2 nk tp sy xbrani.......sy tkt sy mengganggu die.......tkt nnt mkin brtambah ketensionan die........sy tau mggu stdy week ni n exam ni xelok jmpe slalu......nnt melalaikn.......tp sy cume lah manusia biase je......juga ade keinginan utk brjmpe dgn org trsyg.........tp perasaan tu sy thn je........

sy xnk kerana keinginan sy, sy mengganggu die.........sbb sy tau time ni fikiran die sgt2 trggu.....die ingin brsndrian........shgga hti die tenang.......sy hrap sgt2 die bleh melupakn mslh die buat smntra wktu n focus dgn stdy die..........betapa sy sgt2 merindui die........nk tau ttg die, nk brtye kaba die.......klu bleh sy nk menceriakn hari2 die.........tp sy xbrani......dlm wktu yg sgt tegang ni, kne brhati2.....sbb bnda yg kcik n simple pun bleh menyebabkn prgaduhan yg bsar.......so lbih baik sy mengelakkan diri drpd tu sume........

sy xtau mcm mane sy nk melepaskn rindu........stiap hr sy cube sedaya upaya menahan diri sy drpd cntct die......wlupn jaoh dlm sudut hti sy tersangat2 lah nk mghubungi die.........tgn sy sgt2 gatal nk pegang hp.......slalu nye sy akn taip msj tp xsend pun msj tu.....sbb dlm fkrn sy msti trlintas 'bleh xsy cntct die ek', 'agak2 nnt die mrh xekk', 'klu sy msj die rs2nye mengganggu die xekk'..........soo msj tu xtrsend2 n dideletekn bgtu shja........hr ni sy off kn hp sy sbg slh 1 cara sy nk thn diri sy ni.......klu xwat gni, nnt tgn sy ni gatal sgt2.......

facebook pun sy da deactivate kn.......tp ni sume utk smntra wktu je.......agak2 klu hti sy da dpt biasa kn diri nnt sy akn kmbli normal balik........lgpun bkn ade org nk cntct sy pun......ni stdy n exam week sume org sibuk stdy..........lgpun da boring da dgn facebook........hahahaha maaf laa ye pd kwn2 yg klu2 cube mghubungi sy tu tp xdpt.....korg jin2 laa dtg blik sy ye....ble lg korg nk dtg kn....lgpun bkn jaoh pun.....skali skala exercise laa dtg blik sy okey?......hehehehe

kpd die sy nk berpesan:

sy tau awk akn bc blog ni jgk suatu hr nnt......jd dgr baik2 ye........sy xtau ape yg bermain dlm fikiran awk tu.......sy nk sgt awk berkgsi mslh awk spy hti n jiwa awk xrs trtekan....kte ni sme2 manusia, ade had n batas nye......kte dilahirkn bkn utk hdup berseorangan.......kte diberi ibu bapa, adk - brdk, sdra mara n juga kwn2 dlm hdup kte.......kte sememang nye klu bleh xnk menyusahkn org lain n xnk menyerabutkn org lain dgn mslh kte......tp xsalah utk kte meluahkn pd seseorg yg kte prcya utk melegakan hti kte.....klu awk xnk luahkn dgn sy pun xpe, sy xpkse....awk bleh luahkn dgn kwn2 awk ke, jd xde laaa rs trbeban sgt dlm hti awk.......

mgkn klu skdr menceritakan mslh pd org lain xkn mampu menyelesaikan mslh tu.....tp sekurg2 nye ble kte meluahkn perasaan, kte akn rs sedikit kelegaan dlm hti kte n dpt melupakn nye buat smntra wktu......prcaya laa pd ape yg sy ckap ni......sbb sy juga prnh ade mslh jgk.......sy pun bkn laa seorg yg sempurna spt semua nya ada n mampu sy buat........selagi hti kte xmerasa lega n tenang, selagi itu laa fikiran kte xdpt nk memfocuskn kpd sesuatu yg lbih pntg drpd mslh yg kte fikirkn........sy doakn smga awk dpt mengatasi perasaan trtekan tu n mghadapi nya dgn tenang......sy yakin awk lbih matang dr sy n mampu fikirkn sesuatu dgn lbih baik n tidak trburu2.......

dlm mggu ni sume org trtekan dgn wktu yg semakin sgkt utk mengulangkaji n jadual exam yg sgt2 padat.......awk kne hadapi semua ini dgn tenang........mse mmg xkn tggu kte, jd gunakn dgn sebaik nye....jgn berputus ase dulu tau.....hr ini n esok msh ade lagi.....ingt xape yg sy ckp sblm ni....."disaat2 kita merasakn yg kita sudah tidak mampu utk berdiri dan ingin berputus asa, sbnr nye kta sudah hmpir dgn kejayaan itu. ape yg kita prlukan adalah tgkt sedikit lagi usaha drpd yg sblm nya shgga kta berpuas hti n bersyukur dgn sgla usaha n penat lelah yg telah kita buat".........

jgn mengaku kalah dlu tau....wlupn awk rs awk da xmampu nk buat ape2 sbnr nye awk bleh......usaha kn dlu stkt yg awk mampu lakukan......yakin kn diri awk yg awk bleh buat spt mane org lain bleh.......awk kne yakin tau.....Allah da bg kesempurnaan anggota bdn pd kita jd guna laa sebaik nye.....klu awk rs mcm msh xbrsmgt lg sng cte pk mcm ni laa.....kita skrg berada kat Malaysia sebuah negara yg aman damai.....cube byg kn klu kte sdg bljr kat universiti luar ngra yg tibe2 ade perang....haaaa, takoot kn.....blja dlm keadaan ketakutan sbb ble2 mse je bleh kne serang......soo, kte kne bersyukur tau....

klu trlintas difikiran kita lbih baik mati drpd mcm ni, cube fikir org yg dh mati.....die seboleh2 nye nk hidup smle........klu kte mati cube fikir org2 yg akn kte tgglkn........mak n ayah kte yg telah penat melahirkn kte n menjaga kte ape perasaan die ble kehilangan kte....sapa yg akn jga dieorg nnt......klu kte mati dlu mcm mane kte nk bls jasa dieorg......org yg syg kn kte juga akn sedih sgt2 ble kte xde.........mcm mane dgn kehidupan die nnt, andai kate die xmampu nk kwl perasaan die sbb trlalu syg kn kte....mane tau nnt die akn membahayakn diri die jgk.......soo, selagi kte hidup bersyukur kn nyawa yg Allah telah bg n Die msh memberi peluang utk kte bernafas kembali setelah bgn dr tidur......

awk....dapatkn ketenangan dalam hti awk tau.......bacalah Al-Quran setidak2 nye bc laa yasin utk tenang kn hti awk.......Insyaallah hti awk akn tenang.....ble awk mengalami kesukaran utk tidur, cubelah utk berzikir n berselawat.....Insyaallah awk akn dpt tidur dgn lenanya.......solat kne jga, jgn tggl tau....klu trtggl Qada kn solat tu....sekurg2nye kte xmerasa trhutang ape2.......perubahan secara drastik mmg sgt sukar.......sy pun mcm tu jgk......sy xlaa sempurna n xjgk sealim mana.....sy jga ada kala nya trpesong jaoh.......juga selalu lalai......tp xsalah kn utk kte slg mengingati antra 1 sama lain.........

klu mampu, awk buat laa solat hajat......mntk je ape2 ngn Allah sbb Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengasihani....Allah ske dgn hamba nye yg sentiasa berdoa kpd die.......jd awk mntk laa ape saja yg awk nk....xde sape2 pun yg bleh hlg prmintaan awk......mnta lah dgn hti yg ikhlas......Insyaallah hajat awk akn diperkenankn......

ini bkn laaa bebelan yg sy nk buat sprt selalu nye......anggap laa ni sbg nasihat dr seseorg yg awk prnh kenal......klu bleh sy nk ckap sume ni dpn2 awk biar awk mndgr satu2......tp sy msh xde keberenian tu......sy rs ckup laaa skdr drpd sebuah penulisan dlm blog sy.....sy hrap awk dpt menerima nasihat sy dgn hti yg trbuka......sy bkn laaa seorg penasihat yg handal......bkn jga seorg pengamal yg baik.....tp mane yg sy mampu sy akn cube lakukan nye......sy hrap awk bleh berfikiran positive n focus dlm exam ni sprti mane awk nk sy focus dlm exam sy ni......

sy mntk maaf sbb jrg mghubungi awk.....bkn nye sy xnk.....awk nk tau, sy nk sgt2 hubungi awk....tp sy xbrani....sy tkt sy ni mengganggu awk....awk mnta sy memahami keadaan awk.....n sy mencuba utk memahaminye......wlupn sy xdpt membaca fikiran n perasaan awk.......awk....sy rndu sgt2 kat awk......rs mcm nk jmpe awk je...nk tgk muka awk yg sgt kiut & senyuman awk yg sgt2 sweet pd pandangan sy......nsb baik sy ade pic2 awk....dpt jgk mengubat kerinduan sy yg amat2 sgt ni......da smpai tahap dewa da.....;p

sy hrap awk dpt menjawab exam dgn baik.....klu pun awk xtahu nk jwb ape, jgn sesekali tgglkn kosg tau....buat je ikt ape yg awk tahu......kdg2 ia dpt membantu kte jgk ckit2.....jgn lupe cek peralatan2 yg awk ade.....pstikn jam tgn tu bergerak jarum2 nye.....psti kn sume pen2 n pensil dpt berfungsi dgn baik....begitu jgk dgn kalkulator kne ade bttry yg ckup......pembaris kne ade tau nk jwb akaun nnt....IC n slip exam make sure letak kat tmpt yg selamat n senang dilihat.....slmt buat preparation ye......(^_^)

jgn risau ttg sy.......utk xmerisaukn awk....sy da pstikn sy mkn dgn ckup nye......tidor dgn ckup nye.....n stdy dgn ckup nye......(^_^) wlupn kdg2 sy sdey sgt2 n menangis, sy cube utk menceriakn diri sy dgn sebaik2 nye.....Alhamdulillah semua nye brjalan dgn lancar even virus malas sy kdg2 dtg menyerang.....hehehe sy rs lega ble dpt luahkn mcm ni......wlupn xluahkn kn pd sesiapa, sekurg2 nye sy ade blog tmpt sy nk luahkn perasaan......slmt stdy utk final exam n jgk slmt beramal utk stiap hari.....i love u soo much from the bottom of my heart......mmmuuuaaaahhhhhh

bermalasan di pagi hari

morning2 to everyone.......pg ni ntah knpe sy bermalas-malasan plak........slalu nye pg2 gni da stat da 1 round revision....nk dipendekkn cerita nye.....ni xstat study ape2 ag ni.........my precious inspiration i really need u.....huhuhuhu sbb tu laa sy mengepost je kat blog ni even xde idea ape2......as long as sy rs lega lps mengepost pun da kira okey....kot2 laa tibe2 jd bersemangat plak nk study.......hehehe

my fren, atema , br je lps naik bas nk balik rmh....hmmmm........pg2 mcm ni perut sy da stat lapa da ni.....nk g mkn tghari@nk g mkn skrg ekk???........nnt la pk.....as usual sy kne heated my spirit up by my self......xdeorg nk bg smgt ni.....xpelah,nk wat cmne kn......hmmm....tibe2 mati idea plak.......okey smpai disini sje laaa.....da xtau nk ckap ape.....nk spending the day dgn wat sesuatu n revision again.....daaa~~ (^_^)

Thursday, April 7, 2011

ending the day with le cremeria

wahhhhhh.............ptg yg berakhir dgn pelbagai prkra........mcm2 yg dibuat ptg td.......start dgnb g gntg rmbt......syg nye rmbt sy yg cntk digunting............rs nk nangis plak.....dh laaa kakak tu mcm xreti nk gunting.........nsb laa die xgunting byk...kne outer balik rmbt ni.....huhuhu

then calling2 ngn oppa...........betapa lega sgt2 rs hti sy ble dpt mndgr suara oppa yg sy riiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnddddddddduuuuuuuuuuuuu sgt2.........(^_^) oppa bg advise n try to cheer me up.....i'm soooo haapppppppppy ........i'll wait for u darling.....hehehe

then g mkn kat campus cafe....order nasi tomato laa konon....tp hampeh jerk....nasi nye mentah seyh2......tp ntah nape sy mkn jgk smpai abs separuh nasi tu.......mgkn sbb sy lapa sgt2 kot.......bantai je laa nasi tu......abs laa perut sy merana mlm ni......huhuhuhu

then g pt plak ngn kwn2....share duit bli le cremeria chocolate hazelnut temptation.....mhal gler seyh....first time mkn ice cream bebelas hinggit......nsb laa duit tu share klu x, mampus xmkn da......hahahaha ice cream nye sgt2 laa sdap berbaloi2 byr mhal....mkn pun racing mcm ape je...berebut2 nk mkn byk...atema je yg mkn dgn sopan nye....sy plak smpai ke seluar n kaki pun mkn ice cream gak.....xsenonoh!!.....kuikuikui

hti daa lega...perut daa kyg...tggl nk smbg stdy je ag.....trime ksh kpd sume yg telah menyerikan ptg sy pd hari ini.....(^_^)


soo sad in da hot weather

its hot weather right now......n my head also getting hot coz juz wake up n directly continue my revision......soo dizzy and drunk......huhuhu in a time like diz, i lost my spirit........my vigor drop drastically like a waterfall i guest.......that why i stop reading and start typing a post in my blog....

i miss oppa soo much.......how i really miss oppa soo much at this time........very2 deeply in my heart........but i can't do anything.......i don't wanna disturb him coz i know he really depress at this time......he didn't even contact me once..........i'm soo sad........how i'm soo wanna cheer him up.......but i'm afraid that i'll only add pressure to him.....

i really2 wanna say to oppa that i miss u soooooo muccchhhhhhhhhhh.............i feel like i wanna cry soo hard till i couln't cry anymore..........i fell soo weak as if i couldn't even walk..........even to stand up........my source of inspiration n spirit seems very far from me.........as if i'm alone in this world......please come back.......i'm begging to you from the bottom of my heart.......

everyone getting pressure even more this week...........even little thing could give pressure.....then big thing?......of coz the impact even bigger........my heart seems to be disordered n mixing around with soo much feeling......stress, sad, nervous, longing, calm, sleepy, drunk, dizzy, confius, doubt, unsure n many more............it mix like ABC.......

some thought suddenly across my mind........this quote i would like to dedicated to my oppa.......oppa, i know u r strong and u could face all the problems that lies in front of u........a wise man once said, " At the time that we fell soo weak as if we couldn't not stand and want to give up, actually we are very close to our success. What we need to do is to increase and improve a little bit more effort until we use up all our energy and feel satisfied and pleased with the effort that we have done."

if i wanna someone to be strong to face their problems, to tackle their pressure.........myself need to be strong first........if i want someone to smile at me and cheering me up.............myself need to smile first.........if i want someone to be happy........myself need to be happy first........then i could bring all the happiness, all the sweet smile and all the strong will to help others.......

its not that kind of easy........u can think about it yourself......a lot of hard work need to be done n mostly we deal with our spiritual as it plays along with our heart and feelings.......even i'm alone right now.....even i seems to look like not that strong enough.......even though i look like a weak girl in front of others eyes......

i still try to teach my self to have that strong will even stronger than the steel....i still try to teach my self to be patient even more patient than the snail that walks on the ground............i still try to teach my self to be confident even i don't know whether i could do it or not........i still try to teach my self to be calm even my heart beating soo hard.......this is all that i do and still doing it n try to do it even more each day.....

all the experiences that i got since i was born until now teach me a lot in my life........different people face different experience in their life.....some are good and some are a little not too good.......but its all depend on them to value their experiences.........some people said,"experiences is the best teacher in the world".......i think it is true.......

i feel a little bit better now after i express all the feelings that burden in my heart.......i need to think positive about him now and give him time to settle down........and hope the precious sweet days will come again to me........(^_^)

wanna know 1: morning sunrise

slmt pg sume.......how r u?.......hope u all always fine in everyday morning......this morning i was sitting at the back of the hostel......reading social entrepreneurship notes.......while enjoying the morning breeze and warm sun light......its soo fun and calming to me.....wanna do it again tomorrow of course.....(^_^)

what are the benefits of morning sun light??.....welll.....when i search for the information...i got this info.....

"Di bawah kulit kita terdapat simpanan kolesterol yang cukup besar jumlahnya. Saat kulit terkena ultraviolet pagi, kolesterol yang tersimpan di dalam kulit akan dirubah menjadi vitamin D. Jika tubuh yang terkena sinar matahari bisa anda hadapkan hampir sebagian maka akan didapat 400 UI(international unit) yang merupakan standar pendapatan vitamin D untuk tubuh. Mengurangi kolesterol dalam darah, yang dijelaskan dengan penggunaan vitamin D yang akan menekan kolesterol yang terdapat dalam darah menuju ke kulit, sehingga kolesterol dalam darah berkurang. Mengurangi kadar gula darah, penjelasannya bahwa sinar matahari bersifat sebagai insulin yang memudahkan penyerapan glukosa ke dalam sel tubuh. Sinar matahari pagi sebagai pembunuh bakteri, jika dalam medis pengobatan yang menggunakan sinar ultraviolet buatan, sedang saat anda berjemur pada matahari langsung berarti anda akan mendapat manfaat pembunuh kuman yang jauh lebih alami. Ini merupakan nilai lebih. Selain itu, sinar matahari akan meningkatkan kebugaran dan kualitas pernafasan."

Vitamin D
Sejumlah besar simpanan kolesterol Anda terdapat di bawah kulit. Pada waktu berkas sinar ultraviolet disaring di kulit, ia mengubah simpanan kolesterol ini menjadi vitamin D. Menghadapkan sebagian dari tubuh ke sinar matahari selama 5 menit memberikan 400 IU (international unit) vitamin D. Anda membutuhkan 400 IU perhari menurut peraturan RDA (Recommended Dietary Allowances) di AS.

Sinar Matahari Mengurangi Gula Darah
Dengan mengubah kolesterol di bawah kulit menjadi vitamin D, tubuh Anda akan memberikan peringatan kepada kolesterol yang ada dalam darah untuk keluar dari darah menuju ke kulit sehingga mengurangi kolesterol dalam darah.

Sinar Matahari Mengurangi Kolesterol Darah.
Cahaya matahari mampu berperan sebagai insulin yang memberikan kemudahan penyerapan glukosa masuk ke dalam sel-sel tubuh. Ini merangsang tubuh untuk mengubah gula darah (glukosa) menjadi gula yang tersimpan (glikogen) yang tersimpan di hati dan otot, sehingga menurunkan gula darah.

Sinar Matahari Adalah Penawar Infeksi dan Pembunuh Bakteri
Matahari sanggup membunuh bakteri penyakit, virus dan jamur. Itu berguna untuk perawatan tuberkulosis (TBC), erisipelas, keracunan darah, peritonitis, pnemonia, mumps, asma saluran pernafasan. Bahkan beberapa dari virus penyebab kanker dibinasakan oleh sinar ultraviolet. Infeksi jamur, termasuk candida, bereaksi terhadap sinar matahari. Beberapa jenis bakteri di udara dibinasakan dalam 10 menit oleh sinar ultraviolet. Seorang ilmuwan menutup setengah dari piring batu yang dipenuhi dengan bakteri – setengah lainnya disinari matahari secara langsung. Bagian piring yang tertutup tetap dipenuhi bakteri, tetapi tidak ada yang tumbuh di setengah piring yang terbakar sinar matahari. Semua bakteri telah terbunuh. Jika Anda membuka lebar tirai dan jendela rumah agar sinar matahari masuk ke ruangan, maka setelah satu jangka waktu sinar matahari ini akan membunuh bakteri yang berada di debu jendela dan lantai, sehingga membuat rumah Anda menjadi tempat yang lebih sehat untuk didiami.

Sinar Matahari Meningkatkan Beberapa Jenis Kekebalan.
Sinar matahari menambah sel darah putih terutama limfosit, yang digunakan untuk menyerang penyakit. Antibodi (gamma globulins) Anda akan bertambah. Sepuluh menit di bawah sinar ultraviolet satu atau dua kali setiap minggu mengurangi potensi terserang flu antara 30 sampai 40 persen.


so it morning sunlight are very good for us......u should try it also then.......selamat beramal....(^_^)

Wednesday, April 6, 2011

lonely&.......

morning2 to my dearest blog........awl2 da tulis post da ni.........hehehehe stdy week da mkin nk abs da ni........tp stdy ttp xabs ag....br 2 sbjek stdy.....3 more to go.......chaiyok3!! (^_^)
recently i'am doing my work alone now........its like being separated from the world n moving to another fantasy world........

everything is alone now........even having lunch n dinner i'm alone........kdg2 kisah jgk....tp ble pk balik....xde laa kisah sgt.......drpd menyusahkn org lain kn........org lain pun blom tntu nk ikt...........klu ikt pun mgkn trpksa kot............ats dasar kesian tgk........ish

i'm fine even i'm alone but i feel really deeply lonely.........i try not to think much about it........but sometimes it occur..........dh la lonely, kata2 smgt pun xbrape nk dpt.........luckily, i know how to talk to my self........i'm giving my own spirit to cheer up my self........mgkn ade ag yg lbih malang drpd sy........well, everything is fine....fine....fine.......its fine to but it is not fine to me either......

in my peace there's stress.....in my stress there's lonely.......in my lonely there's no body......

Tuesday, April 5, 2011

harus melupakannya

ptg2 mcm ni mmg mengantok kn mata..........nsb baik mndi td klu xkompom mate ni trtutup........hmmm.....nk diceritakn nye....mlm td mcm mimpi yg agak realiti........tp sy xnk laa mimpi tu..........membuatkn hti sy tersiksa lg je.......nsb baik laaaa hanya mimpi.....klu btol2 nangis kot sy........huhuhuhu

soo, sy nk melupakn mimpi yg xsepatut nye tu........klu diingtkn balik trluka hti ku ini......uishhh baik kte lupakn je ya........xmenyakitkn hti.....malah menenangkn jiwa lg tu.........hehehehe sbnr nye xtau nk post ape ag.........nnt2 jelah k.....daaa~~

Monday, April 4, 2011

pameran org asli

hr ni td sy g pameran org asli......hehehehe mcm2 sy tgk kat pameran tu.......tp xsmpt nk tgk dieorg menari.....sbb sy trun lmbt pulak...huhuhuhu kat bwh ni de pic2 ttg pameran td....n jgk sy...hehehehe

tgk2...sy kat tgh2 bnda alah bulat ni....ske3....;)


nitmpt dieorg menari sewang


makcik2 ni br nk start ajar menganyam tikar


ni laa tikar yg dh siap


ni bj kulit kayu....unik kn?


bakul ni sume comel2 laaa...


ni kayu sesi....xtau ape guna die


kayu yg kat ats td tu die wat kn air...ni laa air die sy mnum...
sgt plik rs nye...tp da org bg, telan je laaa...;p


ubi keledek madu....sdappp tau


ni ape nama nye...lupe plak..


ni model bangunan....comel kn??


ni akar tongkat ali....besar gler kn???
murah je...pling bsar rm8


ape bnda ni sy pun xtau....trlupe nk tye dieorg...hehehe


ni ramuan2 dieorg....mcm2 ade....(*_*!)


alamak...bsar sgt ar....xmuat nk sorok...;p


sekian ye....(^_^)