Saturday, October 30, 2010

bila aku jatuh cinta

Allahu Rabbi aku minta izin
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Jangan biarkan cinta untuk-Mu berkurang
Hingga membuat lalai akan adanya Engkau

Allahu Rabbi
Aku punya pinta
Bila suatu saat aku jatuh cinta
Penuhilah hatiku dengan bilangan cinta-Mu yang tak terbatas
Biar rasaku pada-Mu tetap utuh

Allahu Rabbi
Izinkanlah bila suatu saat aku jatuh cinta
Pilihkan untukku seseorang yang hatinya penuh dengan
kasih-Mu
dan membuatku semakin mengagumi-Mu

Allahu Rabbi
Bila suatu saat aku jatuh hati
Pertemukanlah kami
Berilah kami kesempatan untuk lebih mendekati cinta-Mu

Allahu Rabbi
Pintaku terakhir adalah seandainya kujatuh hati
Jangan pernah Kau palingkan wajah-Mu dariku
Anugerahkanlah aku cinta-Mu...
Cinta yang tak pernah pupus oleh waktu

Amin !

Friday, October 29, 2010

cintailah...

cintailah seseorang
karena kekurangannya,,,
karena suatu saat nanti
kamu akan bahagia dengan kelebihannya,,,
dan jangan pernah
mencintai seseorang dengan kelebihannya,,,
karena suatu saat nanti
kamu pasti kecewa ketika kamu tau kekurangannya....

Thursday, October 28, 2010

Harapan Ku



Ya Allah..
Seandainya telah Engkau catatkan
dia akan menjadi teman menapaki hidup
Satukanlah hatinya dengan hati ku
Titipkanlah kebahagiaan di antara kami
Agar kemesraan itu abadi

dan Ya Allah.... ya Tuhanku yang Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
ke tepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi Ya Allah....
Seandainya telah Engkau takdirkan
.....dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatan ku
Ambillah kebahagiaan ketika dia ada di sisiku

Dan peliharalah aku dari kekecewaan

Serta Ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti....
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku dapat berbahagia walaupun tanpa
bersama dengannya

Dan Ya Allah yang tercinta....
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya....

Ya Allah ya Tuhanku....
Pasrahkanlah aku dengan takdir-Mu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hamba-Mu ini

Ya Allah....
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hamba-Mu yang daif ini...

Janganlah Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahupun di akhirat

Menjuruskan aku ke arah
kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang
Pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia dapat
Membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku
keturunan yang soleh
Amin.......Ya Rabbal 'Alamin.......








Wednesday, October 27, 2010

adoohhhhh

mkin hr mkin tension laaa
ape nk jadi ni??...adohai
pressure je memanjang
final pun da tggl brape hr je ag
stress ni....mmmm
rs mcm da xbtol pun ade ni
bongek arr!!!

my condition

i'm getting tension everyday...and each day........hmmm...how i'm going to do this....final is around the corner....if i cant do it?...how i'm suppose to do....arrggghhhhhh!!!!!!! really hate when i have feeling like diz....sooo pressure......ooohh...please Allah...help me....please......i feel like i wanna cry as much as i can...(*_*,)

Tuesday, October 26, 2010

EV-starting to go

these are some pic about my visit to entrepreneurial visit (EV) at pahang for this semester....

ni gambar mse nak bertolak
wat penah je kumpul awl2
laz2 kol 7 gak bertolak...hampeh!



diriku bersama barang2...hahaha
mcm nk g lame je
pdhal 3 hari jerk...keh3


ni gambar da lepas mkan...
hahaha...xslera pun mkn...
awl ag time tu....huhuhu

Monday, October 25, 2010

ketentionan ku....(*_*!)

now its still under control
2day still got 2 assignment to be done
well one of it is almost done
i'm getting hepy...hehehe
xsbaq nk abs wat kerje ni
my blog..
dont miss me when i'm busy study
(^_^*)

Friday, October 22, 2010

things turn out to be like diz

Why all thing that i wish will turn out to be the other thing?....i thought now i'm happy with my new relationship...but it getting worst...it feels like the tragic before repeated again....its really hurt my feelings...

Monday, October 18, 2010

ngantok nyerr

today i'm really tired....soo sleepy laaa...huhu now still in da class....mlm td sleep at 4.30a.m..... xsabaq nk present ni.....wish me luck...pas present leh arr tdo....seronok nyerr...(^_^)

Sunday, October 17, 2010

I'll show you

geram nye...apela dekan fasa tu
nk ambk farm management pun xleh
tkt sgt kteorg nk ambk sbjek dieorg
pdhal bdk2 fasa bleh je ambk sbjek fkp
ingt kteorg main2 ke nk
ambk sbjek tu
sbb kteorg mnt laa
kteorg ambk
bkn nye kteorg xde basic sains
hampeh btol
xpe2...i'll show it to you
yg sy bleh brjeye
lbh hbt dr
stdnt2 die yg ambk sbjk tu
kedekut sgt....huhh!!!

Tuesday, October 12, 2010

brtmbh lagi skt hti

adoiii...
mgkn sy perlu elakkan
trying to talk to him
made me even hate more
then i should stop
and setting my mind
that he is not exist in my world
yeah...that should do...

my kerje-kerje

adoii....mggu ni+mggu dpn got really lots of work....getting busy each day....mcm2 ade rase ni..penat laaa....tension laaa...ngantok...yg penting slalu xckup tdo.....mmg pressure bangat between this two weeks.....xsbaq nak abs krje...dgn group member yg xbg kerje same nye....haaa...ni rs nak mrah ni...rs mcm dieorg take advantage on me laa....bengong!!......mentang2 laa sy tau buat..then senang2 je leave it on me...hadoiy....nape laaa dieorg cannot understand?....klu dieorg leave it on me, nnt lme2 sy mkin pndai...dieorg lak jd xtau ape2...hish dah org ajak g discuss,jap je trun....ble sy tggl kn skjap je...trus blik.....menyusahkn btol group mcm ni.....sy nk share ilmu,dieorg pulak xnk ambk peluang blaja........lantak pi la korg ekk....jgn salah kn sy klu markah involvement korg ckit...i just give ikt participation u n all........hmmm....lps pun geram...kne smbg wat krje ag ni....pressure2...(*_*!!!!)

I HATE IT

Ya Allah,
things that i really avoided
happen to me last nite
hate it soo much
adoi!!

What a coincidence to meet him there
damn!!
wat skt hti jerk..
but thank Allah i could control
that feeling in me...

I lost my mood
when read the message
i think better for him not to tell me
it just spoiled my day
arghh!!

nsb baik i got lot of work
then i'm will be busy
to thing about the disturbance
meleceh kn je..fuhh

well2..got to calm down
it should not influence me
should be professional
even my feeling
feel like it cram
ayoyoyo...(*_*!!)

Sunday, October 10, 2010

first time experience going to police station

to night

is my first time

going to police station

naik moto with my friend

i have to make report

soo unfortunate today

i lost my purse

all my things are lost

my money, atm card, my ic

adoi.....huhuhu......

Friday, October 8, 2010

kesalahan ku

I didn't realize that if we doing wrong thing, then bad things will happen to us....and now i know...can i turn back to the past?...of course not...how i'm feels soo regret...i lie to him...i'm soo sorry....to you who feel ur the one, i'm soo sorry for lying to you....sorry to say this, but before something more bad happen i think i should say diz...really2 sorry if what i say will make you hurt....i think you should just forget about me.....coz i'm not the girl like you think i'm....i'm a bad girl...really bad...you will never believe what i've done....plezzz...just forget about me...you will regret after you know what i have done.....i think its enough for you to know this.....dont worry...you r a good guy.....very nice...i can feel it...one day you will meet someone that better for you.....better than me....someone that can care you for the rest of your life....not me...you already grown up....already have a job...soo its not difficult for you...dont worry okey.....its nice to know about you...even though we never meet before...thanks a lot for hearing my problems before this...sorry for membebel a lot...hehehe thanks also for all your calls...and calling me with a sweet name...thank you very much....maybe i'll stop contact you...soo i hope you will take care of your self okey....dont forget to eat k....take medicine if you feeling not well....dont get very active if your leg not well yet.....i pray for your healthness.....its really nice to know you....goodbye..farewell

Wednesday, October 6, 2010

when a girl cry...

If a girl cries in front of u,
It means that she couldnt take it anymore.

If u take her hand,
she would stay with u for the rest of ur life.

If u let her go, she couldnt go back to
being herself anymore.

A gurl won’t cry easily,
except in front of the person whom she
loves the most,
she becomes weak.

A gurl wont cry easily,
only when she love u the most,
she put down her ego.

Guys, if a gurl cries bcoz of u,
please hold her hands firmly,
coz she’s the one who is willing to stay
with u 4 for the rest of ur life.

Guys, if a gurl cries bcoz of u,
please dont give her up,
maybe bcoz of ur decision,
u ruin her life.

When she cry rite in front of u,
When she cry bcoz of u,
Look into her eyes,
Can u see n feel the pain n hurt she’s
feeling?

Think….

Which other gurl have cried with pure sincerity,
In front of u,
And bcoz of u?
She cries not because she is weak,
She cries not bcoz she wants sympathy or pity,

She cries,
Because crying silently is no longer possible,
the pain, hurt n agony have bcome too big a
burden to be kept inside.

Guys,
Think about it,
If a gurl cry her heart out to u,
And all because of u,
Its time to look back on wat u have done,
Only u will know the answer to it.
Do consider it,
Coz one day,
It may b too late for regrets,
It may b too late to say “im sorry”.
think about it.

“Appreciate and love those around u so that u’ll
never regret when it is too late..”

hmmmm....suppose not to be

reading the articles

remind me about him

its most likely have all about it

but its to late

i cant turn back

coz he is not mean to be for me

such a nice guy like him

hope someday he will found one

the right for him

how i miss him soo much

goodbye to him

hope he will forget all about me......

Lelaki Idaman Setiap Wanita.....termasok diriku...(^_^)

Lelaki idaman saya adalah…
Seorang lelaki yang beriman…
Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah…
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam…
Yang sentiasa haus dengan ilmu…
Yang sentiasa dahaga akan pahala…
Yang solatnya adalah maruah dirinya…
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menjaga tuturka
tanya…
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya…
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya…
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang…
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menghormati ibunya…
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga…
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam…
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan…
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat…

Lelaki idaman saya…
Sentiasa bersedia untuk menjadi imam…
Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah…
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara…
Yang menjaga matanya dari berbelanja…
Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya…

Lelaki idaman saya…
Tidak pernah membazirkan masa…
Matanya kepenatan kerana penat membaca…
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir…
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan…
Bangunnya subuh penuh kecergasan…
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan…

Lelaki idaman saya…
Sentiasa mengingati mati…
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat…
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga…
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik…
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian…

Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia…
Kerana dia mengimpikan syurga…
Di situlah rumah idamannya…
Dan dia ingin membawa saya bersama…

Dialah lelaki idaman saya...

Tuesday, October 5, 2010

my pieces...its me

PISCES : YANG SENSITIF

Ciri Positif
Orang yang lahir pada tarikh antara 19 Febuari hingga 20 Mac dikatakan bernaung di bawah zodiak Pisces, yang berlambang ikan. Anda mengutamakan cinta sejagat, bersifat manja, sentiasa mencari ilham, memperlihatkan kepercayaan, ada persefahaman, berjiwa puitis, gemarkan muzik, beragama, bersifat setia, mampu melayan diri, mengutamakan kerohanian, dan tidak mudah mengaku kalah.

Ciri Negatif
Walau bagaimanapun, ada kalanya anda berasa keliru, bersalah, mudah mengaku kalah - diri, kecewa, bimbang, risau, terlibat dalam penipuan, ketagihan, dan mudah menurut kemahuan hati.

Kualiti Astrologi
Anda termasuk dalam kategori berubah-ubah, iaitu mudah mengalami daya perubahan, daya penyesuaian dan daya keseimbangan. Dengan kategori berubah-ubah ini, anda adalah kreatif walaupun tidak selalu praktikal.

PISCES : GELAGAT PERHUBUNGAN

Dalam pergaulan, cita rasa Pisces mudah berubah – ubah. Ini mungkin membingungkan orang sekitarnya. Pisces seorang sensitif ! Tersinggung sedikit cepat menanggis. Anda mudah cemburu tetapi anda hangat dan romantik. Anda akan berusaha menyenangkan kawan atau kekasih. Pisces suka pada pujian dan mengharapkan ungkapan cinta daripada kekasih. Justeru itu, seseorang yang berkeperibadian kuat adalah pendamping yang tepat untuk anda.

TAURUS ( 21 April – 20 Mei) yang pendiam tetapi mantap, sesuai untuk Pisces. Sikap Taurus yang dewasa, bersikap melindungi , akan mententeramkan hati Pisces yang sensitif ini. CANCER ( 21 Jun – 20 Julai ) yang matang dan gemar melindungi, juga diidamkan Pisces.Pasangan Cancer dan Pisces akan senada seirama lantaran kedua – duanya sama – sama berpandangan kolot.

Sebaliknya, ARIES ( 21 Mac – 20 April ) bukan teman yang tepat untuk Pisces. Lagak cakap Aries yang terlalu becok menyukarkan anda yang sensitif. Aries juga banyak meminta – minta buat anda. GEMINI ( 21 Mei – 20 Jun ) juga bukan ideal anda. Sifatnya yang pembosan dan kerap berubah – ubah boleh menyebabkan anda tersinggung.


PISCES : PERHUBUNGAN SEKS

Pisces adalah pemimpi dan hidup dalam dunia fantasi. Anda adalah lambang asmara dan menyenangi makan malam di bawah sinaran lilin dan muzik rentak perlahan. Walaupun Pisces romantik, atau begitu menyintai pasangan anda, namun anda tidak berupaya mengungkap perasaan itu kepada si dia. Tetapi, jangan bimbang, memang itu perangai anda!


PISCES : KERJAYA DAN KEWANGAN

Kelahiran Pisces gemar menyahut cabaran dan suka dihargai. Kerjaya yang banyak cabaran juga bermaksud anda perlu banyak belajar, merantau , dan menimba pengalaman di mana – mana. Sikap penyayang menjadikan kerjaya kelahiran Pisces sebagai doktor, jururawat atau guru.Walaupun kerjaya anda memang menjamin pendapatan yang cukup lumayan tetapi wang bukanlah segala – galanya. Pisces cenderung menjadi pemurah jika mempunyai lebihan wang untuk diri dan keluarga.

PISCES : KELUARGA DAN RUMAH TANGGA

Dalam kehidupan keluarga dan rumah tangga kelahiran Pisces ini perlu melakukan lebih banyak komunikasi lisan. Anda tidak suka dikongkong, sebaliknya inginkan kebebasan. Pertukaran idea dan pendapat yang tidak emosional dan tenang, memanfaatkan orang lain. Pisces menggemari persekitaran rumah tangga yang mampu membuahkan kepentingan intelek dan minda. Pisces suka melayan jiran sebagai keluarga. Keseluruhannya, demi keharmonian diri, keluarga dan jiran, anda perlukan keseimbangan antara layanan emosi dan layanan intelektual, atau antara keluarga dengan jiran.


Rahsia wanita tanah, air, api, dan angin


Penentuan unsur seseorang ditentukan melalui anak ke berapa dalam keluarga.

i) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan
ii) Air - kedua, Keenam, kesepuluh
iii) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
iv) Angin - keempat, kelapan, kedua-belas

Wanita berunsur Tanah
Tanah yang subur mempu membuahi tanaman yang hijau dan mekar. Wanita yang bersifat tanah biasanya mempunyai sifat-sifat seperti:
  • Rendah diri di hadapan suaminya serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban demi kasih sayangnya kepada suami.
  • Sebahagian sifat tanah, wanita jenis ini tidak cerewet, tidak suka bercakap meninggikan diri, tidak menyombong dan bukan seorang pemarah.
  • Tenang dan mengamankan jiwa suami, selalu memberi galakan dan sokongan dan tidak suka membantah atau membangkang.
  • Orang yang berperawakan manis dan lemah lembut, pembersih dan sentiasa menjaga kecantikan untuk suami.

Wanita berunsurkan Air
Air sifatnya bersih dan suci, sejuk, nyaman serta menghilangkan dahaga. Air juga sifatnya mencambahkan benih, menyuburkan serta menyegarkan. Wanita bersifat air mempunyai ciri-ciri seperti berikut:
  • Menghidupkan hati suami menjadikan suami sentiasa bersemangat.
  • Mengambil berat tentang suami dan kebajikan anak-anak serta tidak membiarkan anak-anak hanyut dibawa arus hidup.
  • Hatinya bersih serta boleh membahagiakan suami dan anak-anak.
  • Menenangkan hati suami bila si suami menghadapi masalah.

Wanita yang berunsurkan Api

Api sifatnya panas dan membakar tapi menerangi kegelapan malam. Ia juga menghangatkan kedinginan malam serta digunakan untuk memasak. Wanita bersifat api:

  • Cintanya sentiasa hangat membara kepada suami serta kuat cemburu.
  • Cergas dan cepat dalam geraklaku menjadikan dia seorang yang cekap dalam menguruskan hal-hal rumahtangga.
  • Penasihat yang baik kepada suami.
  • Pandai dan cekap menguruskan rumahtangga.
  • Pandai menghias diri agar kelihatan cantik dan menarik di hadapan suami.
  • Sentiasa waspada dan cepat bertindak bagi menyelamatkan keadaan.

Wanita berunsur Angin
Angin meredakan kehangatan, menjadi sumber tenaga. Wanita yang berunsurkan angin:
  • Mempunyai sifat lemah lembut dan menyenangkan suami.
  • Pandai bermain kata dan memujuk rayu.
  • Sopan santun dan berbudi pekerti mulia.
  • Bijak mewujudkan suasana selesa.
  • Hati yang cepat berubah ubah.

Monday, October 4, 2010

missing someone

......mane ekk die?....
da berhari2 die xcontact
wish die alright sentiase
maybe sy da wat die mrh@kecewe kot
anyway, sy doa2 semoga die cepat sembuh
n smge die hepy selalu....