Saturday, September 25, 2010

rahsia personaliti wanita mengikut warna kegemarannya



Menurut pengkaji, wanita dapat dinilai perwatakannya melalui warna kegemarannya. Di sini, disebut serba ringkas tentang wanita, warna dan tafsiran perwatakannya.

MERAH
Berani, emosional, tegas tamak, tahan melarat dan suka bersenang-senang.

BIRU
Setia pada pasangan, pandai menyimpan wang, kuat kemahuan, suka berterus-terang, jujur, cekap memberi maaf dan tegas.

HIJAU
Subur, suka kepada kebahagiaan, tidak suka bergaduh atau bertekak, patuh pada pegangan agama, suka berhias, teguh pendirian hingga kadang-kadang seakan kolot.

HITAM
Suka menyendiri, prihatin, kuat menghadapi dugaan hidup, tidak mudah dipengaruhi, kuat berfikir, setia pada pasangan, baik hati tetapi cepat tersinggung.

COKLAT
Kaya dengan sifat keibuan, suka merenadh diri, sopan santun, halus budi pekerti, hati mudah merasa was-was dan takut berbuat salah.

UNGU
Pemurah dan merdeka hatinya, tidak suka diperintah, berinisiatif, bijak tetapi agak beremosi, keinginannya tidak meluap-luap.

KELABU
Suka merendah diri, tenang, suka mengalah, suka bekorban peranan cerdas dan bijak.

KUNING
Menyukai ilmu, gemar membaca, tekun, cerdas dan tabah menghadapi cabaran.

PUTIH
Bersih fikirannya (tidak banyak prasangka), berkata benar, jujur, rendah hati, sopan santun, ramah, kuat menerima ilmu, sentiasa tenteram hatinya, suka menolong dan hidup bertawakal

JIKA IA SEBUAH CINTA

Jika ia sebuah cinta….ia tidak mendengar….namun sentiasa bergetar

Jika ia sebuah cinta….ia tidak buta namun sentiasa melihat dan merasa

Jika ia sebuah cinta….ia tidak menyeksa namun sentiasa menguji

Jika ia sebuah cinta….ia tidak memaksa namun sentiasa berusaha

Jika ia sebuah cinta….ia tidak cantik namun sentiasa menarik

Jika ia sebuah cinta….ia tidak datang dengan kata – kata namun sentiasa menghampiri dengan hati

Jika ia sebuah cinta….ia tidak terucap dengan kata namun sentiasa hadir dengan sinar mata

Jika ia sebuah cinta….ia tidak hanya berjanji….namun sentiasa cuba memenangi

Jika ia sebuah cinta….ia tidak hadir kerana permintaan namun hadir kerana ketentuan

Jika ia sebuah cinta….ia tidak hadir kekayaan dan kebendaan….namun hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan

JIKA AKU JATUH CINTA

Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdmu…

Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin….

wanita : kerana diriku begitu berharga

Yesterday...24/9/2010...Since its the 1st day of minggu penghayatan Islam, there are many programmes are held in the campus....Yesterday morning, I join the talk about wanita:kerana dirimu begitu berharga by..hmmm...I forgot about the presenter coz i'm coming late...hahaks well,It mostly talk about muslimah of course.....I able to jot down some of the point even its not much enough, but still I would like to share it here....(^_^)
apa yang mempengaruhi kesejahteraan?
As a muslimah, we should:
> jaga pemakanan
> jaga pandanagn mata kita
> jaga kemaluan

Ilmu yang boleh memandu kesolehan kita :
  • ilmu -hati
  • ilmu-ibadah
  • ilmu-akhlak
  • ilmu-penampilan
ilmu boleh memandu kita dengan selamat, berhati-hati penuh waspada turuti aturan

Dalam brosher yg sy dpt, I also would like to share these:

LENGKAPKAH ISLAM JIKA
Hanya mengucap 2 kalimah syahadah
tapi tidak pernah melaksanakan ibadahNya....
Hanya mengaku sebagai hamba Allah
tapi tidak pernah melaksanakan perintahNya....
Hanya mengaku menyintai Rasulullah
tapi tidak pernah mengikut sunnahnya...
Hanya membeli Al-Quran dan mempamerkannya
tapi tidak pernah mengamalkannya......
Hanya sekadar mempercayai Qadak dan Qadar
tapi tidak pernah redha akan ketentuanNya....
Hanya mengaku kewujudan hari kiamat
tapi tidak pernah membuat persediaan untuknya.....

UMAT ISLAM UMPAMA BUIH
Dunia Islam kian tercabar, dicabar dan dihina oleh musush-musuh Islam. Umat Islam tidak dapat berbuat apa-apa melihat saudara seagamanya ditindas. Hal ini sudah dapat diramal oleh Nabi Muhammad s.a.w sejak dulu lagi, dalam hadith nya:
"Umat lain akan meratah kamu dengan rakus sebagaimana anjing-anjing , mengelilingi hidangan makanan. Sahabat bertanya adakah kerana bilangan umat Islam yang sedikit? Baginda menjawab tidak. Bahkan jumlah kamu masa itu banayak sebagimana banyak nya buih di permukaan air banjir. Allah mengikis perasaan gerun di dalam hati musuh terhadap kamu dan Allah mencampakkan dalam hati kamu 'al-wahan'. Sahabat bertanya ada dia wahan itu ya Rasulullah. Jawab Baginda 'cintakan dunia dan bencikan akhirat.
Dalam hadith nabi, Nabi memberikan 2 faktor mengapa berlakunya begini. cintakan dunia dan benci kepada mati. Umat Islam generasi pertama dahulu cintakan mati kerana dapat bertemu dengan Allah segera. Oleh sebab itu, bila ada panggilan jihad, mereka sukarela bergabung tenaga memerangi musuh Islam. Mereka tidak takut menghadap mati. Sebaliknya masyarakat Islam hari ini, takut kepada mati malahan mengingatkan mati pun dianggap menyekat kemajuan. Merka takut mati kerna memikirkan dosa yang terlalu banyak dilakaukan dan sedikit amalan pahala yang dibuat. Akhirnya semangat jihad memperjuangkan dan menegakkan agama Allah pudar dan terhakis.
Nabi menjelaskan punca kelemahan ini ialah wujudnya kecintaan kepada kehidupan dunia mengatasi kecintaan kepada akhirat. Apabila kecintaan ini meresap dan menjadi budaya hidup umat, Allah memasukkan perasaan berani dalam hati musuh Islam dan pada masa yang sama mencabut keberanian itu di dalam hati orang Islam lalu digantikan dengan perasaan penakut, takut kepada musush Islam.



Wednesday, September 22, 2010

Tuesday, September 21, 2010

Monday, September 20, 2010

AMETYST-my birth gem stone...(^_^)

Amethyst is famous for its purple color. Not all amethyst is purple in color, there are also light purple, reddish-purple, bluish-purple, dark purple and there is even almost black in color. Top quality ametyst is a deep medium color of purple with rose-colored flashes. In its purest form, amethyst is colorless. The color agent of amethyst is iron. A fine amethyst is transparent, which allows light passes through the gem unhindered, while a translucent amethyst slightly weakens the passage of the light thrrough the stone. Amethyst of best quality is "clean" or free of visible inclusions of any kind. In order for the color of the gem to shine through and eliminates any darker or unneven patches of color, most amethyst pieces are cut into circular or round shapes. Amethyst crystals consist of two types. The first is a six sided piece (looks similar to a pyramid) and the other type is a crusty type with pointed ends.

It is believed amethyst have special properties:

  • Control your temper and emotions.
  • Protect you from drunkers, it is believed that wearing amethyst while drinking wine would prevent the wearer from becoming drunk or being intoxicated.
  • To give good moral character.
  • To bring love and affection.
  • Brings peace and calm to your life.
  • Enhance your spirit and energy to solve any difficulties and problems.
  • It can save from deceit and protect people from baldness. It is believed also to improve the condition of skin of a person too.

to invisible zarikh

to mr. zarikh that like to view my blog, diz is da song that I want u to hear........plezz enjoy...its better if you know the message behind it...hahahahahaha

Thursday, September 16, 2010

to the person who will@wanna be with me

Seandai kau tahu

apa yang ku mahu

ku mahu kah diri mu

untuk mendekati ku

dan aku tak bisa

memaksa diri mu

walau dalam tidur

ku kan menanti mu

hingga akhir nanti




Wednesday, September 15, 2010

xnak balik.....;-(

hmmmm.....mcm ne ni?
rs xnak blik laaaaa
klu laaa cuti ni pjg ag
kn ke bgs

dah la assignment xsiap ag ni
ni wat sy rs nk nangis ni
knpe laa krje byk sgt
klu ckgu xbg krje rmh kn bgs

ape laaa ckgu ni
mcm xphm2 lak bdk nak cuti
bg krje rmh lak
dh la lps cuti ade ujian
syg nye laa kat kteorg
bg krje byk2

adoi...stresss ni!!


Sunday, September 12, 2010

Satu Cinta

starting to miss him

how is he now??
its been while
since last he contact me
i'm starting to miss him
he didn't contact me
soo sad now

its really pity
to hear that he is injured
really2 makes me worry
but i couldn't do anything
for him

i wish he will get better
and in a good health
wish to hear his voice again
miss him soo much...

Tuesday, September 7, 2010

is it a faith??

in this semester, I've been testing again by Allah...why it always me??....yeah,I know that I am not good in love relationship....but losing a guy before,now come two guys who r willing to care for me....in a serious way....of course I'm soo happy about it...but 2 guys???...how come?...I dont want to be greedy to have both of them....they are really kind to me...but I cannot have the both of them....
how can I make my own decision when I dont know which want will really give me the best?....in the end, I feel like I'm the bad girl who make them wait for me....what should I do?....I reallyconfiusing....even I feel like I've been played by my own feeling.....what should I trust?....maybe I should make solat istikharah...hehehehehe
to be fair to both of them, I think I'm the one who should step a side.....maybe that the best way....coz I think they can meet with better girl than me......and I will stop hurting their feeling towards me....to do that doesn't that mean Iwill hurt their feeling?...can I really do that?....that the most thing that I dont want to do.....hurt others feeling.....
its really hurt to be in between....dont know which path to choose....which one to select....please Allah..give me direction....what the best things should I do???